משה בתיבה צמחוני

אתם צריכים לראות את מסך ההקלטות שלי ביס . כולו מלא תוכניות בישול מוקלטות . והחדר שלי ? מלא דפים של מתכונים מודפסים .. והמחשב שלי ? מסכני המועדפים קורסים מרוב בלוגי האוכל ששמורים עליהם .
זה לא סוד אני אוהבת לבשל .. אבל יותר מלבשל אני אוהבת לאכול ..
אין על אוכל קל להכנה .. משהו בכמה דקות שיוצא מעולה. משהו שאפשר להכין שבאים חברים ללא הודעה מוקדמת
אז שנתקלתי במתכון הזה בתוכנית של שי לי.. רק חיכיתי לאורחים הראשונים שיבואו כדי שאוכל לנסות זאת עליהם ...
מתכון בטוח !




אני ואבא שלי ..כל שבוע ביום שישי מתיישבים מול המסך ורואים את התוכנית מתכונים של שי לי ליפא
כל הזמן אנחנו אומרים שהיא אלופה והכול נראה אצלה כל כך קל .. היא הופכת את כל נושא האירוח  לpiece of cake מה שנקרא.  וכן ללא ספק באלי שזה יהיה לי ככה שאגדל ואקים משפחה משלי ..
שאני כל כך אהנה לבשל ולארח ותמיד יהיו לי דברים בשלוף מהמקפיא שהכנתי מראש ..ותמיד יהיו לי אילתורים מאגניבים שאולי לתקתק בזמן שאני עם שמלה ועקבים ...
אז עד שהיום הזה יגיע .. אני אוהבת לפנטז ולשמור לי מלא מתכונים לשעת חירום ..
כאלה שלא ידרשו ממני להזיע ולא לרטון ש"אף אחד לא עוזר פה בבית הזה" כמו שאמא שלי אומרת תמיד.
אז הנה למתכון האירוח הראשון שלי.
 (טוב הוא לא באמת שלי הוא מהתוכנית בישול של שי לי ליפא . זה פשוט מתכון שניסיתי ואהבתי ושומרת לי )

בטטה בתיבה (כמו משה בתיבה רק צמחוני )
1.הכי חשוב ! להפשיר בצק עלים / פילאס -ולחתוך ממנו רצועות דקות
2.אז לוקחים בטטה אחת גדולה /2 בינוניות (או במקרה שלי 4 בטטות פיציות שהיו בסופר)
3.חותכים את הבטטות לרצועות בעובי של אצבע אפילו טיפה פחות . (שלא יהיה דק מידי אבל)
במקביל :
1. ממיסים 50 גר' חמאה במחבת
2.מוסיפים 2 כפות סילאן
ומערבבים טוב שלא יהיו חלקים רק של חמאה או רק של סילאן .
3. מסדרים את הבטטות על המחבת ומקרמלים את הבטטות 2-3 דקות על מחבת באיש בינונית נמוכה
4. מידי פעם עם כף מוזגים מעט מהרוטב שנוצר ומבעבע טיפה מעל הבטטות שיקבלו צבע גם למעלה
5. הופכים את הבטטות מכל הכיוונים עד שהבטטות מעט מתרככות והצבע שלהם הרבה יותר קרמלי
6. מפלפלים וממליחים את הבטטות
7. מצננים טיפה את הבטטות

8. תופסים חתיכה אחת של בטטה ומנערים אותה מעט מהרוטב שנוצר על מנת לא להרטיב לגמרי את הבצק
ומלפפים את הבצק מסביב .


















9. לאחר ששמנו בתבנית את כל הבטטות המלופפות מברישים בביצה
10. שולחים לתנור באזור ב25 דקות בחום של 180 מעלות
מומלץ להגיש זאת עם מטבל של יוגורט /גבינה ... משהו שיאזן את הטעם המתוק של הבטטה






אין תגובות