קציצות שלי ושל אבא

למתכון של הפוסט הזה יש לי חיבה מיוחדת מאוד.  אני ואבא שלי לצערי הרב לא הכי מסתדרים בשנים האחרונות יש תוכנית בישול מועדפת וזו התוכנית של שי-לי ליפא . כל התוכניות מוקלטות אצלנו ואנחנו צופים בהדיקות ומשתדלים לנסות כל מתכון שלה . כי הכול נראה אצלה כל כך קליל וטעים וכייפי. 


את המתכון הזה אני ואבא כל פעם מכינים ביחד ,זה מן טקס כזה ,בערך הזמן היחידי שאנחנו לא רבים בו. אני אחראית על סחיטה של הזוקיני ויצירת הכדורים ואבא אחראי בעיקר על הרוטב .
מתכון בדוק ! 


יש לי הרבה תחביבים .
אני אוהבת איפור ובעקבותיו קניתי מלא מלא מוצרי איפור והתחברתי למליוני בלוגים על איפור וטיפוח וגם נרשמתי לקורס איפור .
הייתה לי גם תוכנית אדירה כזאתי ללמוד שפת הסימנים ואז אוכל לפנות ולאפר גם לקוחות שהם כבדי שמיעה . אז הלכתי לקורס שפת הסימנים .
וישר עוד כמה דברים שהתחלתי ..
אבל דבר מהם לא התמדתי..
בשנה האחרונה הדבר שאני מתמידה בו הכי הרבה זה הבישול 
לבישול נחשפתי מהקבוצה הקסומה בפייסבוק "אמהות מבשלות ביחד" בו למדתי הרבה הרבה מתכונים ושאלתי המון שאלות וחפרתי להרבה "אמהות" עד שהתאהבתי סופית .
עכשיו אני מכורה לערוץ האוכל מקליטה את כל התוכניות שלהם , מכירה אינספור בלוגים של מתכונים ואוכל , רשומה בכל קבוצת מתכונים שמכבדת את עצמה בפייסבוק .

הכול התחיל מזה שלפני כמה שנים ניסיתי לאפות לחמניות והם יצאו כמו אבנים .. כנ"ל לגבי העוגיות שניסיתי לאפות . ואפילו עוגב בחושה אחת ..שבתאכס.. איך אפשר לפקשש בעוגה בחושה ?! אז גם שם כשלתי. 
וכעת אני אוחזת בידי 
במחברת ספירלה עבה במיוחד
שבה אני רושמת את המתכונים המנצחים שאני אוספת מהרשת . אלו שניסיתי והמשפחה והחברים אהבו ..ורק אז רשמתי במחברת .
מתכונים שאני יכולה לחתום בלב שלם שכל מי שינסה אותם יצליח ! 

זו הולכת להיות סדרה ארוכה ארוכה של פוסטים אז בהחלט שווה לעקוב :)

גילוי נאות . כמעט כל המתכונים שלי הם מבלוגים / ספרי בישול / קבוצות בפייסבוק .
אשתדל עד כמה שניתן (רוב המתכונים רשמתי לעצמי במחברת מאיפה לקחתי אבל לא כולם ) לרשום מאיפה לקחתי את המתכון ולשים קישור במידת הצורך לאותו המתכון. 

אז נתחיל :
קציצות עוף עם זוקיני / שי לי ליפא
1/2 קילו עוף טחון
1 זוקיני בינוני (אני השתמשתי בקישוא ויצא מוצלח ביותר )
1 בצל קצוץ דק
1/3 כוס פירורי לחם 
1 כף רוטב סויה
1 ביצה
מלח + פלפל 

לרוטב :
1 קופסת עגבניות מרוסקות
1 כוס מים
1 כף רוטב סויה
כפית סוכר
מלח + פלפל

אופן ההכנה : 
1.לוקחים את הזוקיני ומגרדים אותו בעזרת פומפייה לתוך צלחת/קערה . 
לוקחים חופן בין של הזוקיני המגורד ומכווצ'צים אותו מעל הכיור וכך בעצם עוזרים לכל המים שלו לצאת . 
ברגע שהחופן סחוט מעבירים אותו לקערה שבה שמים את יתר החומרים לקציצה
2. מוסיפים את יתר החומרים של הקציצה . (אני אישית מוסיפה לפעמים טיפה יותר פירורי לחם אם זה נראה לי רוטב מידי . אבל גם בכמויות המדוייקות האלו יוצאות קציצות מעולות ) ומערבבים *עדיף לערבב עם היד (מתחילים עם כף ואז עוברים ליד) 
3. מחממים במחבת שמן זית (אנחנו משתמשים בקנולה .כי סתם שמן זית זה יקר .אבל ללא ספק יתן לכם טעם יותר עשיר השמן זית ) יוצרים קציצות קטנות  ומטגנים מכל הצדדים . 
4. במקביל מכנים את הרוטב ומתקנים טעמים 
5. הכי פשוט וקל .. זורקים את הקציצות אחת אחרי השניה לתוך הרוטב. ומבשלים כחצי שעה על אש נמוכה . 

טיפ :
יצא לאבא שלי להוסיף בצל למתכון .הוא בהחלט מוסיף .אבל פעם אחת אבא שלי חתך ממש גדול את הבצל ונאלצנו לטחון במוט בלנדר את כל העסק . 
חייבת לציין שהמראה היה ממש לא מלבב כמו משחה ורודה לבנה לא מחמיאה בכלל ..
אבל מה ... הקציצות יצאו כל כך טעימות אחרי זה !!!!!! .. המרקם שלהם יצא מדהים .
כך שלמי שבא להשקיע קצת יותר וללכלך עוד משהו במטבח .. ממליצה ! :)  
*אם אתם טוחנים אז תוסיפו עוד קצת פירורי לחם .. כי זה ממש מרגיש משחתי . 


זהו להיום .מצרפת לכם את המתכון עצמו כפי שהוא רשום במחברת שלי . 
ומבטיחה להעלות תמונות בפעם הבאה שנכין את המתכון.

קישור למתכון המקורי

אין תגובות