המלצה-סדנת בישול איטלקית



היום שבו למדתי להכין פסטה ביתית 

















לפני כמה חודשים נתקלתי בפייסבוק בפרסום סדנה להכנת פסטה.. התמונות נראו מגרות מאוד ..
אבל לי .. לי יש טראומה מסדנאות קודמות שהייתי בהן ..
בהן לא למדתי כלוםםםםםםםם .. מזל שהגיע הסדנה הזאת !


בסדנאות קודמות התקבצנו קבוצה גדולה של בנות .. וכל אחת התנסתה במתכון אחד ספציפי .. ככה שיצא שלא באמת הפקתי מהסדנה כלום .
בסדנה אחרת השתמשו במוצרים ממש ממש יקרים ..שלצורך המתכון היינו צריכות 15 גרם .. ( אבל המוצר עצמו מגיע רק בחבילות של קילו וגם ניתן לקנות את המוצרים רק אצל בעלת הסדנה או בחנות מתמחה מאוד ספציפית ויקרה.). ושוב.. לא למדתי בסדנה שום דבר שימושי .
באמת טראומה רצינית מסדנאות בישול . ובאמת החלטתי שאני עוזבת את תחום הסדנאות והתחלתי ללמוד מסרטונים באינטרנט ומקבוצות בפייסבוק של בישול ואפייה.  באחד הערבים בהם שוטטתי להנאתי בין מתכונים שונים בקבוצת בישול ניתקלתי בפרסום של מישהי שעורכת סדנאות בישול בבית ..ולא סתם סדנאות סדנה להכנת פסטה ! אמיתית ! עם קמח וביצה. תמיד אמרו שזה קל ואף פעם לא העזתי לגשת לנסות . יש לי מכונת פסטה בבית שעד אותה הסדנה העלתה אבק והיא נקנתה בכלל כדי לעשות בצק פימו ליצירה . 
במהלך השיחה עם בעלת הסדנה , ענבר , העלתי את החששות שלי בנוגע לסדנה . סיפרתי לענבר על הסדנאות הקודמות בהן השתתפתי ואמרה שעוד הרבה כמוני נכוו מסדנאות . והבטיחה לעשות לי חוויה מתקנת . 
אז..שנגיש לעיקר ?
הגעתי לסדנה היו איתי עוד 4 בנות . עשינו סבב היכרות עינבר המקסימה הכינה לכולנו קפה .. בהתחלה היא סיפרה על עצמה ומה הרקע שלה בבישול ובהכנת פסטה . אז מסתבר שעינבר התחתנה עם בן זוג איטלקי ולמדה מהמאמא האיטלקייה שלו את סודות הבישול ואפילו הצליחה להיכנס לעבוד בחווה אורגנית באיטליה , מעין צימרים בהם מגדלים תבלינים מכינים אוכל איטלקי אוטנטתי וגבינות  . 
אני מספרת לכם את כל הרקע רק כדי שתבינו איזה רקע מטורף יש לה ! .  היום מאוד מאוד קשה להגיע למתכונים אותנטיים של מאמות איטלקיות ,בדרך כלל המתכונים עוברים מדור לדור ונשארים והולכים איתם לקבר . אז ככה שבעצם אם חושבים על זה .סדנה עם ענבר = סדנה עם מיני מאמא איטלקית .
אז נחזור לסדנה שלנו ..
אז לאחר סבב ההכרות ..התחלנו לעבוד , ענבר הסבירה את העקרונות הבסיסיים להכנת פסטה בייתית (*מידע שימושי), הסבירה איך משתמשים במכונה .. (לא ספציפית במכונה שלה.. אלה בכללי בכל מכונת פסטה שנתקל בה *מידע שימושי)
לכל אחת הייתה פינת עבודה ..וכולנו עשינו בדיוק את אותו הדבר.. כל אחת לשה והכינה את הבצק של הפסטה ועינבר עברה בינינו ותיקנה אותנו.
בנתיים שהבצק התגבש לו בצד עברנו להכנת הרטבים ..ענבר בישלה ותוך כדי נתנה לנו טעימות וכל הזמן נתנה לנו טיפים למרכיבים אחרים שאפשר לשים ברטבים ..
וחזרה לפסטה.. תחילה עינבר הדגימה מההתחלה עד הסוף את כל השלבים להכנת רביולי וכל מיני צורות מיוחדות של פסטה.
לאחר מכן אנחנו התנסנו... היה ממש כיף .. כל אחת עבדה עם הבצק שהיא הכינה לגמרי לבדה .. עם מכונה צמודה אלייה.. וכל אחת התנסתה באיזה צורות שרק רצתה .. ועינבר עברה בינינו ונתנה טיפים ..
לבסוף התיישבנו לארוחה מלווה בלמברוסקו..
אכלנו את הפסטה שהכנו לבד.. עם הרטבים שעינבר הכינה  יחד איתנו (ואנחנו בעיקר טעמנו ושאבנו את הטיפים שהיא נתנה תוך כדי הבישול)
ולבסוף גם אכלנו קינוח פסטה טעים במיוחד עם גלידה .
והכי כיף ???? בסוף היא התיישבה איתנו וחלקה איתנו טיפים לרוטב עגבניות מוצלח , לגיוון בבצק של פסטה , לשילובים מעניינים ברטבים ..
מה שעוד ייותר כיף ?!
שהשבוע הכנתי בבית שלי פסטה בייתית ואני הבן זוג נהנו מכל רגע !!!
ללא ספק.. הסדנה הכי שימושית וכייפית שיש .
נהנתי מאוד . ואפילו הייתי בסדנת המשך .ועל כל אכתוב לכם בפוסט נוסף ואצרף קישור גם בפוסט הזה. 

________________________________________________________________________

עלות הסדנה נכון לעתה הוא : 320 ש"ח . (נשמע יקר אבל מבטיחה באחריות ששווה כל שקל ! )
הסדנאות ברובן מתקיימות במזכרת בתיה.  אך ניתן לבדוק איתה לפעמים היא עורכת את הסדנאות במקומות חיצוניים  ובתים מארחים .

_________________________________________________________________________

תגובה 1