היום שבו למדתי לגלגל קובה


היום שבו למדתי לגלגל קובה





אז בחיפושי אחרי סדנאות בישול מעניינות הגעתי לדף בפייסבוק העונה לשם "התבשילים של אמא" 
אם יש משהו שאני מאוד אוהבת זה אוכל ביתי .. לא מעניינים אותי מסעדות פלצניות שיש להם בתפריט את המילה "סבי'צה" 
מעניין אותי מסעדות שיהיו ליד מפעלים ואזורי תעשייה , אזורים שירמזו לי ששם תהייה מסעדת פועלים אותנטית כייפית עם תבשילים בייתים ..  
נכון להיום עשיתי את כל ארבעת הסדנאות העירקיות ואפשר להגיד שכן.. אני יודעת לגלגל קובה .. וחוויג' לאפייה נכנס אצלי חזק למאפים .. 


(התמונה הזו זה סיר הקובה הראשון שהכנתי בבית אחרי הסדנה )




אז קבעתי תאריך לסדנה ..והגעתי לפתח תקווה 
(.לא לפני שהבטחתי לבן זוג שברגע שאני חוזרת מהסדנה אני מכינה לו מרק קובה לבחירתו )
אז נכנסתי לבית של יפה התיישבתי עם חבורת בנות בסלון . הוגשה לנו לימונדה והייתה צלחת עם פירות חתוכים שלא הפסקתי לנשנש ..  ואז יפה התיישבה מולנו והחלה לספר אודותייה. איך היא למדה מאמא שלה את רזי הבישול העירקי , לאחר שאמה של יפה נפטרה היא חשבה על דרך להנציח אותה ומכיוון שהם מאוד אוהבים אנשים ולארח הם חשבו שסדנאות בישול הן הדרך המושלמת "להפיץ את התורה" מה שנקרא.  בהתחלה הסדנאות האלו התייקמו אחת לחודש , ולאור הביקוש הגדול אלו סדנאות שמתקיימות לפחות פעמיים בשבוע .

אז הלכנו לשטוף ידיים והתחלנו במלאכה
תחילה עברנו למטבח וצפינו ביפה מכינה 3 סוגי מרקים לקובות + אורז מדהים עם צימוקים שקדים ועוף 
קיבלנו כולנו חוברות עם כל המתכונים ובמקביל לבישול המרקים כתבתי לעצמי כל מיני הערות וטיפים שיפה זרקה לנו לגבי המתכון. 
ואז הגיע החלק הכי הכי הכי הכי כיף
מלאכת גלגול הקובות 
יפה הראתה לנו איך היא מכינה את התערובת של המעטפת של הקובה ואת תערובת הבשר
וכל אחת התאמנה על הגלגול  ויפה עברה בנינו ותיקנה אותנו ונתנה טיפים .

בסוף מגש הקובות המגולגלות היה מוכן ויפה חילקה אותם בין סירי המרק שהתבשלו להן. 
ואז התיישבנו לאכול 
וגם בסוף כל מה שנשאר יפה דאגה לארוז לכל אחת מכל מנה 

שחזרתי הביתה הבן זוג שלי התיישב ופשוט טעם מהכול והחליט על המנה המועדפת שאותה הכנתי כבר יום למחרת 

אחרי הסדנה הזו הייתי בעוד 3 סדנאות של יפה שהן כולן מעולות מעולות ואני לא חושבת שיש סדנה עדיפה על השנייה . מכולן למדתי .. וחלק גדול מהמתכונים אני מיישמת באופן קבוע .. 
המתכונים האהובים עלי במיוחד הם הקובה דלעת , מרק תפוחי אדמה וכופתאות  , סמבוסק חומוס והקיצ'רי 


לסיכום למדתי טכניקות בישול מעולות ! שאני מיישמת על עוד תבשילים מעבר למה שלמדתי . למדתי שלא מסובך ואפילו כייף להעמיד במקביל 3-4 סירים . 
והכי חשוב הכרתי אישה מדהימה וטובת לב  
 ***לפני כמה שבועות גילית שאיבדתי את החוברת המתכונים שקיבלתי בסדנה.. ישר התקשרתי ליפה והיא באדיבות הכתיבה לי במהירות ועברה איתי על שלבי ההכנה + טיפים.. ויצא לי קובה סלק מושלםםםםם!!!!!!! . איזה כיף. תודה לך! 
אז כן .. גם ליווי צמוד יש לאחר הסדנה . 

_________________________________________________________________
עלות הסדנה נכון לעתה : 170 שקלים מחיר מדהים ומשתלם במיוחד
המיקום : פתח תקווה קרוב לקניון. 

‎התבשילים של אמא - סדנאות בישול וקייטרינג עיראקי

כל המילים בעולם לא יתארו את הריחות , הטעמים והכיף שהיה לי בסדנאות בישול של יפה ! מומלץ בחום ! 



תגובה 1

  1. ג'ורדן אהובה, השארת אותי ללא מילים. אין לי שמץ של מושג איך מודים על דבר כזה.
    שלך תמיד.

    השבמחק